به نظر میرسد تئاتر معاصر از متن دور و دورتر میشود. نمایشنامه دیگر آن جایگاه رفیع را ندارد و آنچه میتواند نمایشنامهنویس را رستگار کند ایده است، نه آن تکنیکهای جانفرسای نوشتن.
در این ورکشاپ مروری داریم بر تکنیکها (خواندن تکههایی از نمایشنامهها) و در نهایت در مورد ایده حرف خواهیم زد. اینکه آیا ایده، همان خرگوش شعبدهباز است که از کلاه بیرون خواهد آمد و نمایشنامه را رستگار خواهد کرد یا کلیت خرگوش و کلاه و شعبدهباز، خود یک نمایشنامه است... .
باقر سروش، تحصیلکرده ی کارشناسی ارشد تئاتر و همچنین کارگردان، نویسنده و مستند ساز است که نویسندگی آثار بسیاری از جمله فیلم مستند قوس الکتریکی، میتان، فرصت در غروب، نمایش های اپراتور نسل چهارم، زمستان، مغازه خودکشی، رفتم سیگار بخرم ده سال طول کشید، توفان، رویای نیمه شب تابستان و اتول سورون را بر عهده داشته است.